Q-net

Q-net er et netværk for kvinder, der har været udsat for vold. Gennem Q-net ønsker vi at skabe et socialt netværk, hvor du har mulighed for at møde andre kvinder, som står i samme situation som dig. Vi sørger for forskellige fælles aktiviteter 1-2 gange om året, hvor vi blandt andet mødes til fællesspisning, en tur i parken eller besøg på et museum. Vi tilbyder også at hjælpe dig med det praktiske, såsom at finde en ny bolig eller søge ind på en uddannelse. Derudover vil du få en kontaktperson.

Kontaktperson

Q-nets kontaktpersoner er frivillige fra Røde Kors. Din kontaktperson vil som udgangspunkt mødes med dig en gang om ugen i dit hjem, på café, eller et andet sted du foretrækker. De kan hjælpe dig med praktiske gøremål i dit hjem, komme med dig til samtaler hos kommunen, eller noget helt tredje, som du har behov for. De kan også blot lægge øre til, hvis du har brug for en samtalepartner. Du bestemmer selv, hvordan tiden sammen med din kontaktperson bruges.

Bliv frivillig hos Q-net

Som frivillig hos Q-net vil du indgå i et støttenetværk for voldsramte kvinder. Vi forventer, at du er moden og har overskud til at være noget for andre. Du kommer til at fungere som både samtalepartner, sparringspartner, og som en støtte i hverdagens praktiske gøremål. Du vil indgå i et team, der arbejder med en særlig sårbar gruppe, og derfor tilbyder vi kurser og temadage for at sikre, at du er godt klædt på til opgaven.

Kontakt os

Hvis dette tilbud er noget for dig, eller hvis du ønsker at blive frivillig hos Q-net, kan du kontakte aktivitetsledere Tove Dyrvig på tlf. 25 71 87 15.

Kontakt Q-net

Mail: tovdyr@rodekors.dk