Landsindsamlingen 2020

Søndag d. 6. oktober afholdte vi årets landsindsamling, der i år var til fordel for mennesker, der står alene i Danmark og i resten af verden. En stor tak til alle der har doneret, alle der har samlet ind og ikke mindst alle de fantastiske frivillige, der gjorde dagen mulig.

Der kom i år ikke så mange som forventet til indsamlingen, men det blev stadig en vellykket dag, hvor vi i Odense fik samlet over 173.000 kr. ind. Indsamlere mødte ind med højt humør, solen skinnede og folk var glade og imødekommende ved dørene. Vi lykkedes godt med at overholde Sundhedsstyrelsens retningslinjer, sådan alle kunne føle sig trygge.

I år afprøvede vi også nye tiltag, for at sætte gang i indsamlingen. Vi lavede blandt andet en digital indsamling på Facebook, henvendte os til lokalforeninger og satte ekstra fokus på gymnasie-indsamlingen.

Der blev doneret hele 13,5 mio. Kr. til Røde Kors på landsplan. Samlet set blev det et rigtig flot resultat!