Bliv leder af hos Patientstøtterne på psykiatrisk afdeling i Odense

Bliv leder af Røde Kors Patientstøtterne på psykiatrisk afdeling i Odense
Lige nu søger Røde Kors i Odense en eller to frivillige aktivitetsledere, der vil være med til at opbygge aktiviteter på de psykiatriske afdelinger og lede de frivillige, der engagerer sig i aktiviteterne.

Røde Kors frivillige tilbyder nærvær, omsorg og støtte til patienter på de psykiatriske afdelinger. De kommer som et frisk pust udefra og kan give et afbræk i en hverdag på en afdeling, hvor sygdom og ‘det svære’ fylder meget.
Patienterne på de psykiatriske afdelinger efterspørger aktiviteter af forskellig slags, og som leder vil du være i tæt dialog med ansatte på sygehuset, din fagkonsulent i Røde Kors og med de frivillige som rekrutteres om at etablere disse aktiviteter og få dem sat på skinner. Der er med andre ord plads til at byde ind med kreative tanker og tage lederskab på nye initiativer.

Derudover er opgaverne som flg.:
• At være kontaktperson for de frivillige
• At være bindeled til den lokale Røde Kors afdelings bestyrelse samt til hospitalet
• Vagtplanlægning
• At give støtte og vejledning til de frivillige efter behov
• At bidrage til erfaringsudveksling blandt frivillige
• At tage initiativ til møder og sociale arrangementer
• Rekruttering af nye frivillige efter behov

Vi kan tilbyde dig:
• Kurser og netværk med andre aktivitetsledere
• At blive en del af godt team i Røde Kors i Odense
• At deltage i uddannelsestilbud og relevante møder i afdelingen
• Et givende og udfordrende frivilligt arbejde, hvor du udvikler dig både fagligt og personligt.
Har du allerede erfaring med forskellige samarbejder og ledelse, er det en fordel. Derudover skal du have gode kommunikations- og samarbejdsevner, da du skal kunne lede et team af frivillige og sørge for, at de trives og får den nødvendige sparring.
Du skal forvente, at jobbet som frivillig aktivitetsleder vil kræve 3-6 timer ugentligt af din tid.

Hvis det lyder som noget for dig, hører vi meget gerne fra dig. Kontakt Anni Brejnholt på 2138 9569 eller via e-mail: anbre@rodekors.dk  – Send gerne lidt information om dig selv og et par linjer om din motivation.
Se også frivilligjob.dk: Bliv leder af Røde Kors Patientstøtterne på psykiatrisk afdeling i Odense – frivilligjob.dk

Vi glæder os til at høre fra dig.