Værket – Netværk for ensomme midt i livet

Værket

Det er helt normalt at føle sig ensom en gang imellem, men når ensomhed bliver til en langvarig følelse, er det vigtigt at have et støttenetværk, hvor man i trygge rammer kan få lov til at sætte ord på det tomrum, der fylder i hverdagen. Værket er et socialt netværk for dig, der er mellem 30-60 år, lever midt i livet og føler dig ensom. Det er et projekt, som Røde Kors har udviklet i samarbejde med Mary-Fonden.

I Værket har vi en række forskellige fællesaktiviteter, der er lokalt bestemt af deltagerne. Sammen med vores frivillige vil du altså som deltager selv bestemme, hvilke emner der skal sættes fokus på, og hvilke aktiviteter der ellers laves. Udover det sociale samvær og fælles aktiviteter, vil vores frivillige også altid dele nogle øvelser, som du kan bruge som redskab til at håndtere ensomheden.

Vi holder netværksmøder en gang om ugen, onsdag kl. 17:30, hvor vi i fællesskab søger at afhjælpe ensomhed. Vores frivillige sørger for en kop kaffe og lidt godt til ganen. Netværksgruppen i Odense består af maks 12 deltagere og 3 frivillige.

Værkets frivillige

Som frivillig vil du være med til at arrangere netværksmøderne og andre relaterede aktiviteter. Under møderne vil du være med til at igangsætte samtalen og støtte deltagerne. Vi forventer, at du er moden, empatisk og interesseret i at arbejde med mennesker. Du skal have mod på at tage styringen og være tovholder under netværksmøderne. Endelig skal du være mødestabil og gerne kunne forpligte dig i en længere periode.

Vi er lige nu i den heldige situation, at vi ikke har behov for flere frivillige i Værket.

Vil du høre mere?

Hvis du vil høre mere om mulighederne for at deltage i vores sociale netværk, eller vil du gerne være frivillig hos Værket, kan du kontakte aktivitetsleder Kirsten Andersen på tlf. 60 78 44 07 eller på e-mail: odense.vaerket@rodekors.dk.

Kontakt Værket

Aktivtetsleder