Sorggruppe

Sorggruppen

Sorg kan opleves meget forskelligt, men fælles for de fleste er, at det er en tung følelse at bære alene. Derfor tilbyder Røde Kors Odense sorggrupper for alle, der har mistet en ægtefælle eller en anden, der stod dem nær.

I sorggruppen mødes vi i trygge rammer for at tale om de følelser og tanker, vi går med. Vi deler erfaringer og gode råd, samtidigt med at vi også giver plads til grin og livsbekræftende kopper kaffe. I vores sorggruppe er der plads til at sørge og dele tanker som; ”hvorfor skal jeg leve videre?”, ”det er svært at finde mening med mit liv” og ”jeg har dårlig samvittighed og skyldfølelse” med andre, der står i samme situation og måske kender sådanne overvejelser. Sorggruppen ledes af vores to frivillige, Lisbeth og Ella, der begge har en god portion livserfaring og erfaring med at arbejde med grupper. De er naturligvis underlagt tavshedspligt.

Gruppen mødes hver mandag i lige uger fra kl. 14-16 på Lind Hansens Vej 9, 5000 Odense C. Det er gratis at deltage. Hvis du ønsker at deltage eller høre mere, kan du kontakte aktivitetslederne Lisbeth Bagge og Ella Brock  på tlf. 60 78 44 14 eller på e-mail: odense.sorggruppe@rodekors.dk

Kontakt Sorgruppen

Aktivitetslederne