Familieven

Familieven er et tilbud til børnefamilier, der ønsker at få ekstra støtte i hverdagen. Den frivillige familieven vil som udgangspunkt komme på besøg cirka en gang hver anden uge i minimum ét år. Vi tager udgangspunkt i jeres behov, som i finder frem til i fællesskab. En familieven kan f.eks. hjælpe med at:

• Være en ekstra støtte for børnene
  • Sparre i forhold til udfordringer i hverdagen
  • Støtte og vejlede om praktiske ting i hverdagen, f.eks. økonomi og forældreintra

Jeres familieven vil være en af Røde Kors’ frivillige. For at sikre at I får mest ud af vores tilbud, matcher vi jer med en af vores frivillige, der har kompetencer i at tilbyde netop den form for støtte, som I søger.

Bliv frivillig

Som frivillig familieven vil du være en personlig støtte for en familie. Vi ser gerne at er moden, imødekommende og åben. Derudover forventer vi, at du har lyst til at indgå i et fællesskab med en familie, hvor du samtidigt kan være med til at hjælpe dem i hverdagens gøremål.

Inden du går i gang som familieven skal du deltage i et 3-timers kursus, hvor du bliver klædt på til opgaven og hører mere om at være frivillig i Røde Kors.

Kontakt

Er I en familie, der trænger til lidt ekstra hjælp, eller vil du gerne høre mere om at blive frivillig? Så kontakt fagkonsulent Karina Linnrose på tlf. 20 10 04 91 eller send en mail til kalin@rodekors.dk

Kontakt Familievennerne

Fagkonsulent