Presseomtale

Presseomtale af Røde Kors Odense

Her samler vi nogle af de ting, som pressen fortæller om os.

Odense støtter sin krigsplagede venskabsby: Kongens Have bliver Kyivs Have

TV2 Fyn

Kongens Have skifter hele marts måned navn til Kyivs Have for at vise sympati og samle penge ind til beboerne i venskabsbyen Kyiv. Haven kommer nu til at lyse i Ukrainske farver, ligesom det Ukrainske flag også bliver hejst der. Det hjælper Røde Kors Odense med.

Røde Kors åbner værksted: Ole giver gamle ting nyt liv

TV2 Fyn

Hvis du handler meget genbrug, men har brug for en hjælpende hånd til at give dine genbrugsfund nyt liv, så har du nu muligheden i et nyt værksted i Røde Kors-butikken på Østerbro. Røde Kors-butikken har nemlig lavet et nyt tiltag, der skal gøre det endnu nemmere at gøre genbrug til guld.

Genbrug med klimaeffekt og andet godt

Odense Ser Rødt

Den store gamle hjælpeorganisation Røde Kors har i dag en omfattende genbrugsvirksomhed, der er med til at finansiere, både det hjælpearbejde Røde Kors yder ude i fattige dele verden, men også det frivillige sociale arbejde, som organisationen bidrager med i flere kommuner, bl.a. Odense.
Og for at gøre godt, bedre så viser en aktuel rapport, at alt det frivillige arbejde der bruges til at indsamle, sortere og videresælge brugt tøj, også har en positiv effekt på den globale opvarmning og de igangværende klimaforandringer.

Røde Kors favner alle dem, der har brug for omsorg: - Vi sparer samfundet for mange lykkepiller

Ugeavisen Odense

Røde Kors Odense gør med sine flere end 20 aktiviteter og flere hundrede frivillige en enorm forskel i Odense - for ensomme, døende, familier, ældre, psykisk sårbare og mange flere. "Vi plejer at sige, at vi sparer samfundet for mange lykkepiller".

Odenseanerne kasserer tonsvis af tøj hver uge

Skibhusavisen

I disse dage kører Røde Kors kampagnen Smid Tøjet, hvor danskere landet over har doneret brugt tøj til et godt formål. Fredag fyldte Odense tre bure med brugt tøj, og Go' Morgen Danmarks vært hoppede i havnen. Ifølge Røde Kors-formanden i Odense er det vigtigste ved kampagnen at få delt den gode historie.

Smid tøjet: Røde Kors arbejde hjælper byens børn, ældre og udsatte

Fyens Stifttidende

Smid tøjet: I en god sags tjeneste

Odense Ser Rødt

Røde Kors er godt i gang med deres årlige ”Smid Tøjet” kampagne, hvor ”Danmarks største Tøjindsamling” skal være med til at sætte fokus på og finansiere det frivillige social arbejde som Røde Kors yder blandt sårbare og udsatte borgere i Danmark.
Vi har mødt den lokale afdeling i Odense, hvor man i år også afholder et stort pop-up genbrugsmarked i Kochsgade 31 – lørdag, søndag 21. og 22.april.