Presseomtale

Pressen om Røde Kors Odense:

fyensgerda

I disse dage kører Røde Kors kampagnen Smid Tøjet, hvor danskere landet over har doneret brugt tøj til et godt formål. Fredag fyldte Odense tre bure med brugt tøj, og Go' Morgen Danmarks vært hoppede i havnen. Ifølge Røde Kors-formanden i Odense er det vigtigste ved kampagnen at få delt den gode historie.

Facebook_general3

Røde Kors er godt i gang med deres årlige ”Smid Tøjet” kampagne, hvor ”Danmarks største Tøjindsamling” skal være med til at sætte fokus på og finansiere det frivillige social arbejde som Røde Kors yder blandt sårbare og udsatte borgere i Danmark.
Vi har mødt den lokale afdeling i Odense, hvor man i år også afholder et stort pop-up genbrugsmarked i Kochsgade 31 – lørdag, søndag 21. og 22.april.

socialecafeerOdense

Hyggelige snakke, foredrag, banko og musik. Det er bare et udpluk af de aktiviteter, som er på programmet i Røde Kors Odenses nyopstartede café i Vollsmose. Caféen henvender sig til ældre, som har lyst til at komme ud og møde nye mennesker i trygge omgivelser.

Charlotte Mørtz er nyudnævnt professor i allergi på OUH

To gange om ugen kommer frivillige fra Røde Kors på besøg hos Psykiatrisk Afdeling Odense for at være sammen med patienterne. Det sociale samvær hjælper med at komme ensomhed til livs, og projektet går så godt, at det nu bliver udvidet.

q-net_peter_soerensen4

Hvad gør man som voldsramt kvinde når man vil starte et nyt liv forfra efter ophold på et krisecenter?
De frivillige hos Røde Kors Q-net har et godt tilbud, hvor de både yder praktisk hjælp til at blive etableret i en ny bolig. Men også tilbyder en kontaktperson og fælles aktiviteter, der kan være med til at skabe sociale netværk i en udsat situation.

Odense: Røde Kors-butikken på Vesterbro i Odense sætter lørdag 16. april præmier på højkant i forbindelse med Smid Tøjet-kampagnen. For at vinde en præmie ...

Sådan så det ud, da de frivillige i Røde Kors på Vesterbro 55 samlede genbrugstøj ind lørdag i forbindelsen med Smid Tøjet Danmark-kampagnen.

Hunderupskolen i Odense har vundet den landsdækkende konkurrence om at samle tøj ind til Røde Kors. Gevinsten er flødeboller. Mange flødeboller.

Elever fra Hunderupskolen skal være med til at prissætte og sælge det tøj, som de har samlet sammen til Røde Kors' landsindsamling "Smid tøjet Danmark".

Hos Værket mødes ensomme voksne for at bryde tabuet og tale om, hvorfor de føler sig ensomme i hverdagen

vollsmose

Røde Kors søger nu ekstra besøgsvenner til ensomme ældre i Vollsmose. Artiklen findes på side 7 i web-avisen.