Butikker

Kom og besøg os!

Røde Kors har to butikker i Odense. På Vesterbro 55 sælger vi tøj, sko og accessories til kvinder, mens butikken på Fjordsgade sælger både møbler og andet indbo samt tøj m.m. til kvinder, mænd og børn.

Og der er masser af god stil at hente til både garderoben og hjemmet, når du går på opdagelse i vores genbrugsbutikker. Priserne er lave, og der kommer jævnligt nye og unikke varer til. Så kom og grav efter guld og hils på nogle af vores frivillige medarbejdere.

Vi sætter en ære i, at vores butikker fremstår præsentable med pænt tøj og et positivt og venligt personale.

Klik her for at se hvilke frivilligjobs, der er ledige nu!

Fjordsgade 7 - 9
5000 Odense C

Mandag - fredag: 10 - 17
Lørdag: 10 - 14

Rødekorshuset Vesterbro55

Vesterbro 55
5000 Odense C

Mandag - fredag: 10 - 17
2 første Lørdage i måned: 10 - 14

Rødekorshuset Fjordsgade

TØJETS REJSE

Når du afleverer dit tøj i en af Røde Kors Odenses containere, går en længere proces i gang.
Få dage efter, at tøjet er afleveret i containeren, kommer vores chauffører ud og tømmer containeren. Herefter køres tøjet til vores sortering i Kochsgade, hvor der står en gruppe frivillige klar til at sortere tøjet.
Alt det gode tøj tages fra og hænges på stativer, så det er klart til at blive kørt ud til en af vores butikker. Læs mere om tøjcontainerne her.

Når tøjet ankommer til butikkerne, starter vi med at dampe det, så det glattes ud og så eventuel lugt fjernes.
Herefter prismærkes hvert enkelt stykke tøj, som så endelig kan hænges ud i butikken.
På Vesterbro hænger tøjet i butikken i 14 dage, hvorefter det mærkes ned til 20 kr og hænges på et separat stativ. Her hænger tøjet i en uge. Når ugen er omme, sendes det tøj, der stadig ikke er solgt, til Røde Kors' centrallager i Horsens, som sælger det til udenlandske opkøbere, der enten sender det videre til markeder i resten af verden eller til tekstilindustrien.