GENBRUG

Røde Kors har to butikker i Odense. På Vesterbro 55 sælger vi tøj, sko og accessories til kvinder, mens butikken på Fjordsgade sælger både møbler og andet indbo samt tøj m.m. til kvinder, mænd og børn.

Der er masser af god stil at hente til både garderoben og hjemmet, når du går på opdagelse i vores genbrugsbutikker. Priserne er lave, og der kommer jævnligt nye og unikke varer til. Så kom og grav efter guld og hils på nogle af vores frivillige medarbejdere. Vi sætter en ære i, at vores butikker fremstår præsentable med pænt tøj og et positivt og venligt personale.

Lad dit brugte tøj gøre en forskel!

Vi giver dine gamle møbler et nyt hjem!

Har du møbler og/eller andre brugsgenstande som malerier, service, bøger, legetøj mm., du gerne vil skille dig af med, så kan du donere det til Røde Kors Odense. Det, du afleverer, skal dog være i så god behold, at andre vil have lyst til at købe det. Generelle brugsspor er helt acceptable, men mangler dit bord f.eks. et ben, så går den ikke.

Møbler, tøj og mindre ting kan afleveres i vores butik på Fjordsgade 7-9 i butikkens åbningstid.

Har du mange/større ting, du gerne vil donere, eller skal du f.eks. have tømt et dødsbo, så kan vi tilbyde at få det afhentet af vores frivillige chauffører. Denne mulighed afhænger af, hvad du vil have afhentet, og om en af chaufførerne har tid til at komme ud på det gældende tidspunkt. For at skåne vores frivillige chauffører, afhentes møbler mm. ved fortovskant/ i stueplan.

Du er altid velkommen til at kontakte os på tlf. 60 78 44 01 eller 60 78 44 06 for at høre mere

Det kan du aflevere:

• Møbler, der er i så god stand, at vi kan sælge dem videre i butikken
  • Ting og sager, der er hele og rene
  • Gode bøger - dog tager vi ikke imod bogklubbøger (som f.eks. Lademann)
  • Elektronik som f.eks. lamper, husholdningsmaskiner, radio og fladskærms-tv (i brugbar stand)

Vi modtager ikke klaverer.

BUTIKKERNE

Vesterbro55
VESTERBRO 55,

5000 Odense C

Åbningstider:

Mandag - fredag: 10 - 17
2 første lørdage i måneden: 10 - 14

odense.butik@rodekors.dk

Aktivitetsleder:

Alice Wind

Fjordsgade7-9

FJORDSGADE 7-9,

5000 Odense C

Åbningstider:

Mandag - fredag: 10 - 17
Lørdag: 10 - 14

odense.fjordsgade@rodekors.dk

Aktivitetsleder:

Rita Nielsen

BLIV FRIVILLIG:

Vi kan altid bruge flere frivillige i butikkerne, sorteringen og som chauffører. Du kan enten forhøre dig om mulighederne ved kontoret på tlf. nr.: 60 78 44 00 eller se hvilke frivilligjobs, vi har opslået lige nu.