BLIV FRIVILLIG

Bliv frivillig hos os!

Der er i dag mere end 500 frivillige hos Røde Kors Odense. Vi har en bred vifte af aktiviteter, og derfor er der også brug for mange forskellige typer frivillige.

Hvis du allerede nu ved, hvad du vil lave som frivillig, så er du velkommen til at tage direkte kontakt til den relevante aktivitetsleder. Ellers er du velkommen til at se dig omkring på vores hjemmeside eller kontakte os med henblik på en snak om dine muligheder. Så vil vi gøre vores bedste for at hjælpe dig på vej ud fra dine interesser og kompetencer.

Der er mange måder at være frivillig på. Nogen er det fast én dag om ugen, mens andre ønsker en mere fleksibel tilgang til frivilligheden. Hos Røde Kors Odense gør vi vores bedste for at favne alle typer af frivillige.

Vores frivillige er en god blanding af unge og ældre. Vi har plads til alle, der har lysten til at gøre en forskel for andre. Hvad enten du kommer med livslang erfaring og en klar idé om, hvad du vil, eller du er ung og nysgerrig overfor, hvad fremtiden byder på, så vil vi gøre vores bedste for at finde den rette plads til dig.

Udover de brugerrettede frivilligjobs som besøgsven, caféfrivillig, vågekone mm., så har vi også en lang række andre frivilligjobs inden for områder som organisationsudvikling, personalepleje, koordination, fundraising, markedsføring, formidling mm. Det er ikke nødvendigvis alle, der fremgår af vores hjemmeside, så kontakt os gerne for en snak om mulighederne.  Vi er åbne over for nye idéer og tiltag, og vil forsøge at åbne nye døre ud fra det, din henvendelse drejer sig om. Der vil dog også være tilfælde, hvor vi ikke kan rumme en idé. I de tilfælde vil vi gøre vores bedste for at hjælpe dig på vej til en organisation, der i stedet kunne have glæde af lige præcis din idé og dit engagement.

Vi har både brug for frivillige med og uden ledelsesansvar. Som frivillig uden ledelsesansvar, vælger du den eller de aktiviteter, du brænder for og samarbejder med en aktivitetsleder, der guider og støtter dig i opgaverne.

Blandt frivillige med ledelsesansvar er der plads til personer både med og uden ledelseserfaring. Vi har ca. 30 aktivitetsledere og en bestyrelse med 7 medlemmer, der alle har ledelsesansvar. Røde Kors tilbyder en bred vifte af kurser til alle nye frivillige, men især til dem med ledelsesansvar.

Som aktivitetsleder vil du skulle afholde samtaler med nye frivillige, samt hjælpe dem i gang med deres frivillige virke og løbende følge op på, hvordan det går. Du vil være ansvarlig for aktivitetens drift – med støtte fra din faste kontakt i bestyrelsen og en af afdelingens sekretariatsmedarbejdere.

Hvis du ikke helt ved, hvad du vil arbejde med, kan du kontakte kontoret eller se de ledige frivilligjobs hos Røde Kors Odense her!

KONTAKT OS

Kontakt kontoret, hvis du gerne vil mere om at være frivillig i Røde Kors Odense.

odense@rodekors.dk